donderdag 5 juli 2012

Duveltjes vlees inmaken


Gerrit heeft de laatste dagen volop Indisch en Indonesisch gekookt nadat hij oude recepten gevonden had van een ex-collega die jaren als kok op de 'wilde vaart' (in het verre oosten) op een vrachtschip gevaren heeft.
Zijn geliefd recept: Duveltjes vlees, heeft hij niet voor 4 personen maar, volgens mij, voor een heel leger gemaakt. Vandaag aan mij de taak om dit allemaal in te maken. Gelukkig leent duveltjes vlees zich zeker om, voordat we het eten, nog 15 minuten te koken en door het lang koken in de inmaakketel zijn de smaken nog beter.
Als u het gaat eten nog wat water bijvoegen omdat de pindasaus anders uitdroogt.
Daarom heb ik kleine inmaakglazen gebruikt van het merk WECK: Het inmaakglas van 1/4 L met een opening van Ø 100mm.
Ik heb de saus wat laten inkoken zodat ik heel veel vlees in het inmaakglas kan doen. Als het nodig is voeg ik, als we het gaan eten, nog wel wat pindakaas en water toe.
Sorry, bijna vergeten: Het recept van Duveltjes vlees!
Hoe maakt u het vlees in?
U zorgt ervoor dat uw inmaakglazen gesteriliseerd zijn, vul de inmaakglazen tot 2 cm onder de rand en doe de inmaakringen en klemmen erop. (gebruik een trechter, dat voorkomt morsen). Zet uw inmaakketel op 100 graden en 75 minuten. Doe de inmaakglazen in de inmaakketel. Zorg ervoor dat uw bovenste laag inmaakglazen tot 3/4 onder water staan en nu wachten tot het weckproces klaar is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten