woensdag 11 juli 2012

Indiase curry inmaken

Gerrit heeft een heerlijk recept voor Indiase curry ontdekt en zelf wat aanpassingen aan het recept gedaan. Natuurlijk maakt hij weer veel te veel voor ons twee, tja ik ben het inmiddels gewend, dus de inmaakketel staat weer aan. Ik heb de helft van de curry uit de wok geschept en dit 20 minuten korter laten koken zodat ik het beter kan inmaken in de inmaakketel. Het voordeel van curry's is, hoe langer het kookt, hoe lekkerder het wordt. Dus inmaken van deze Indiase curry is dan ook geen probleem.
Zoals u weet moet u, ingemaakt vis en vlees altijd 15 minuten laten koken voordat u het opeet, om de kans op botulisme teniet te doen.
De inmaakketel staat op 100 graden en de weckpotten moeten er 75 minuten in staan. Als we de Indiase curry gaan eten denk ik dat ik nog wat wortelen en boontjes kook en deze toevoeg. De inmaaktijden van vlees en vis vindt u op: www.weckenonline.eu

Geen opmerkingen:

Een reactie posten