vrijdag 16 november 2012

Currysoep met ananas en scampi

 Currysoep met ananas en scampi


Vanmiddag had ik een vrije dag en heb ik een heerlijke currysoep met ananas gemaakt voor onze gasten die wij morgenavond te eten krijgen. Ik denk dat ik deze soep ook met ons kerstdiner ga maken. De soep is eenvoudig te maken, lekker en "eens een keer iets anders". Ik had een recept gebruikt voor 8 personen, wat teveel was voor een voorgerechtje, dus de inmaakketel staat aan om de rest in te maken. Ik heb voor weckpotten van 1/2 liter gekozen omdat ik vind dat de soep het beste tot zijn recht komt als voorgerechtje. Door de heerlijke oosterse kruiden, maakt de soep, je smaakpapillen goed los! Ik heb natuurlijk een weckpot met ingemaakte ananas gebruikt van mijn vrouwtje. Ze vroeg het vanavond al aan mij, toen we samen in de keuken stonden. Maar, natuurlijk als echte vent, heb ik gezegd dat ik zelf, met onze ananassnijder, verse ananas gesneden heb. Misschien niet slim om dit in mijn blog te schrijven, maar ze kreeg vanavond al een voorproefje en vond de soep heerlijk, dus ik kan mij wel wat veroorloven! (denk ik toch :-).
Gepost door GERRIT!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten